Tuesday 15 April 2014
02:42 0

MESTI TENGOK! Warga Singapura Datang Johor Bahru Untuk Bunuh Diri Depan Orang Ramai!




Seorang lelaki Cina yang mempunyai kewarganegaraan Singapura yang dipercayai mengalami tekanan perasaan, datang ke Johor Bahru sebelum membakar dirinya di khalayak ramai pada Sabtu baru ini. Perbuatan itu sememangnya telah mengejutkan orang ramai dan telah heboh di laman sosial.

Lelaki tersebut ialah Ho Peng, 42 tahun, betindak dengan mencurah petrol sebelum menyalakan api bagi membunuh diri di sebuah stesen minyak di Johor Bahru. Beliau ingin membakar dirinya dengan Petrol dan mancis yang telah dibelinya.

Kes yang mencemaskan ini bermula apabila si Ho Peng ini telah meminta untuk membeli 4 liter minyak petrol di stesen minyak yang terletak di seberang Plaza Pelangi namun tidak dibenarkan oleh pekerja di situ apabila mendapati dia tidak membawa sebarang kenderaan. Ini sememangnya peraturan di Malaysia namun dia telah mengugut kesemua orang di stesen minyak tersebut.

Ho Peng kemudiannya mengambil corong pam lalu mengugut akan membakar dirinya jika tidak diizinkan.

Bimbang berlaku kejadian tidak diingini, bos stesen minyak terpaksa membenarkan Ho Peng membeli petrol yang diminta.

Sebaik mendapat petrol, Ho Peng berjalan menuju ke jalan utama dan duduk di atas batu sebelum mencurah petrol pada diri seterusnya menyalakan pemetik api.
Dalam keadaan terbakar Ho Peng terjatuh dalam longkang sebelum orang ramai datang menyelamatkan dirinya menggunakan pemadam api sebelum segera dikejarkan ke hospital. –




Sumber : The New Paper / Sin Chew Daily

0 comments:

Post a Comment