Friday 8 August 2014
05:13 0

RENUNGAN: Kisah Benar Pasangan Z1na Mati Dalam Kemalangan Yang Dahsyat Dan Sangat Memalukan


Kisah ini amat sukar untuk diceritakan kerana pasti ramai yang tidak percaya. Tapi inilah realiti merupakan satu kisah yang benar-benar terjadi di mana kisah ini telah diceritakan oleh seorang anggota bomba yang tidak mahu dikenali dirinya. Semoga kisah ini memcipta satu sempadan dan renungan buat kita semua. Jom baca kisah yang diceritakan oleh seorang ahli bomba dari utara semenanjung ini dengan sepenuh penghayatan.


Pada hari itu, saya dan rakan-rakan telah menerima satu panggilan palsu berkenaan satu kemalangan jalan raya telah berlaku di Lebuhraya Utara-Selatan. Saya dan rakan-rakan bergegas ke tempat yang dilaporkan dan mendapati tiada sebarang kemalangan yang berlaku. Kami pun memulakan perjalanan untuk pulang semula ke balai dan hujan renyai-renyai mulai turun. 

Ketika dalam perjalanan pulang itu, di satu simpang susur keluar, kami ternampak sebuah mpv mewah yang terbalik dan remuk kerana terlanggar pembahagi jalan. Kami segera turun unutk melihat keadaan mangsa di dalam kereta jika ada yang masih boleh diselamatkan. 

Ketika kami turun dan melihat keadaan mangsa di dalam kereta tersebut, alangkah terkejut semua anggota yang ada ketika itu melihat keadaan mangsa yang begitu dasyat dan menyayat hati. Agak sukar untuk saya gambarkan keadaan mangsa ketika itu kerana tidak pernah sebelum ini kami menjumpai mangsa dalam keadaan sebegini.

Kami semua terkedu, terkesima dan tergamam melihat kejadian ini dengan mata kepala kami sendiri. Semoga Allah menjauhi kita semua dari kejadiaan seumpama ini. Di dalam mpv yang terbalik dan remuk tersebut, kami dapat lihat pemandu telah pun mati terkulai di kerusi pemandu dipercayai kerana kecederaan yang serius di kepala.

Kedaan mpv itu amat teruk sekali keremukannya sehingga bumbung kereta menghimpit semua penumpang di dalamnya. Di bahagian tempat duduk belakang pula, saya lihat sendiri tiga jasad manusia di mana seorang wanita berumur 40-an dan dua orang lelaki yang berumur likungan 20-an. Ketika-tiga mangsa di tempat duduk belakang tiada seurat benang pun yang menutupi tubuh mereka. Wanita dan salah seorang lelaki itu dalam keadaan berpelukan kepala mereka pecah, darah menyembur di merata tempat, tulang rusuk mereka hancur dan tikam menikam antara satu sama lain, dahsyat sekali. Tulang punggung wanita itu pula hancur.

Yang paling sukar saya nak ceritakan, saya lihat dengan jelas alat kelamin lelaki itu masih di dalam kemaluan wanita itu. Kami langsung tidak dapat pisahkan. Lelaki yang seorang lagi sedang dalam nazak dengan kecederaan parah di kepala,dan sayup-sayup kedengaran suaranya memanggil.. mummy. mummy. mummy. Tangan pemuda yang melekat pada perempuan itu masih memegang alat kelamin lelaki yang nazak itu.

Semua anggota yang ada tergamam melihat kejadian ini malah ada yang jatuh terduduk kerana ini kali pertama kami melihat kes seperti ini. Namun kami semua kuatkan semangat dan demi maruah mangsa di dalam mpv tersebut, kami segerakan kerja kami sebelum orang ramai melihat mangsa dalam keadaan sedemikian.


Dalam kegelapan malam itu kami membanting tulang membuat apa yang patut. Dalam kesibukan melakukan kerja itu, tiba tiba bulu roma saya naik meremang, badan saya menjadi seram sejuk dan dada berdebar kencang. Sukar untuk saya gambarkan persaan saya ketika itu. Saya rasa jantung saya seolah-olah mahu keluar daripada dada saya. Sambil bekerja, dengan jelas dari sudut mata saya kelihatan kelibat satu makhluk hitam yang sungguh besar memegang pedang, dengan muka yang sungguh bengis dan berang, nafasnya mendengus-dengus, mundar-mandir dan mengelilingi kawasan kemalangan dengan gaya orang yang teramat marah. Saya berkata dalam hati, "Ya Allah, besarnya kekuasaan-Mu, mungkin inilah dia malaikat maut yang dikatakan itu”.

Kami mengeluarkan mayat mangsa satu persatu kecuali mayat wanita dan lelaki yang tidak dapat dipisahkan tersebut. Tidak cukup dengan makhluk hitam tadi, satu lagi perkara yang membuat saya terkesima dan merasakan apa yang berlaku pada malam itu seolah-olah hanya mimpi malam yang hilang di pagi hari. Pada leher wanita itu terdapat satu kalung tasbuh yang memancar apabila disuluh cahaya. Dengan jelas terdapat ukurin salib pada setiap butiran tasbih tersebut. Kami membuat pemeriksa terhadap dokumen pengenalan diri mereka dan jelas sekali agama mereka semua adalah Islam. Astaghfirullah hal azim!! Dan apa yang lebih mengejutkan, daripada beberapa dokumen lain, kami dapati wanita itu merupakan ibu kepada dua lelaki tersebut.

Nauzubillah. Inilah balasan yang amat dasyat dari Allah kepada mereka yang melampaui batas yang telah digariskan. Sememangya tiada sesiapa pun yang mahu meninggal dunia dalam keadaan yang amat memalukan dan mengaibkan seperti itu. Semoga kita semua dapat menjadikan kisah ini sebagai pengajaran yang amat bermakna dalam hidup kita. La takkabur zina.......

0 comments:

Post a Comment