Saturday 16 August 2014
04:03 0

MESTI TENGOK! Pelajar Perempuan Sekolah Agama Di Terengganu Dakwa Asetnya Diramas


Kejadian seperti ini amat jarang berlaku di sekolah agama. Kebiasaanya terdapat kes guru lelaki yang mencabul anak murid tetapi berlainan kali ini di Jertih, Terengganu. Seorang pelajar perempuan tingkatan tiga sebuah sekolah menengah di daerah ini mendakwa dicabul oleh guru agama perempuan sekolahnya pada waktu persekolahan pagi Jumaat lalu. Ustazah tersebut bertindak meramas aset pelajar itu ketika melakukan spotcheck dan ustazah itu meramas buah dadanya dengan begitu kuat sekali.

Difahamkan, kejadian itu berlaku jam 9 pagi ketika mangsa berada di koridor bangunan kelas untuk menunggu kedatangan bapanya ke sekolah bagi bertemu guru untuk membincangkan masalah mangsa yang dipukul pelajar perempuan lain sehari sebelum itu.

Menurut sumber, ketika berada di koridor itu, mangsa terserempak dengan ustazah tersebut yang menegur kain tudung dipakainya selain bertanya khabar mengenai kejadian dia dipukul.

Apalah nasib pelajar ini kan? Bagaimanapun pelajar ini telah membuat laporan dan pihak polis akan mengambil tindakan segera terhadap ustazah ini.

0 comments:

Post a Comment