Sunday 14 September 2014
18:01 0

GEMPAR! Jet Peribadi Siapa Dengan Jalur Gemilang Di Israel?


Negara kita telah digemparkan dengan tragedi bersejarah yang memilukan suasana yang sudah pasti ramai diluar sana bersedih akan kejadian tragis tersebut. Kejadian yang dimaksudkan adalah, kehilangan pesawat MH370 dan yang terbaru pesawat MH17 yang berkecai di awangan..

Tidak lama selepas kejadian tragis tersebut, timbul satu kekeliruan yang bermain difikiran. Seperti yang kita tahu, Israel adalah satu satunya negara yang kita sendiri tidak boleh mengunjunginya. Akan tetapi, biarlah gambar berbicara. Adakah ini salah satu propaganda mahupun fakta?

Jika kita perhatikan gambar, di ekor pesawat tersebut terdapatnya bendera Jalur Gemilang kebanggaan kita. Sudah pastilah, jet peribadi tersebut milik Malaysia. 

Pesawat itu dengan nombor pendaftaran ***39T telah dirakamkan berada di Lapangan Terbang Ben Ben Gurion di Tel Aviv, Israel pada 25 November 2010 oleh jurugambar penerbangan dengan nama 4x6zk yang juga ahli kepada pasukan Four X-Ray Team di Israel.





Daripada sumber didapati kali terakhir ia dikesan ialah di Subang pada Februari tahun ini tetapi tiada Jalur Gemilang di bahagian ekornya.

Persoalan timbul apabila pesawat yang sama dilihat berada di Tel Aviv di lapangan terbang berkenaan yang merupakan lapangan terbang antarabangsa utama di Israel. 



Sumber - mynewshub.cc

0 comments:

Post a Comment