Wednesday 4 June 2014
03:51 3

Sanggupkah Anda Berkahwin Dengan Gadis Yang Dah Ditebuk Tupai?



Berdasarkan stastik yang dikeluarkan oleh sebuah akhbar tempatan, seramai 6 orang gadis di negara ini kehilangan dara dalam masa satu jam. Manakala bagi anak luar nikah pula seramai 15,000 orang dilahirkan dalam tempoh satu tahun.

Justeru, perkara ini dilihat satu konflik yang bakal memberi kesan yang besar kepada kaum lelaki kerana sudah pasti kemungkinan untuk isterinya sudah kehilangan dara adalah amat besar.

So, persoalan kat sini, adakah lelaki zaman sekarang masih lagi mementingkan status dara pada seorang gadis? Secara ringkasnya ini adalah pendapat peribadi aku, yang mungkin mewakili pendapat sesetengah golongan lelaki.

Aku rasa zaman sekarang ne pun lelaki masih lagi mementingkan status ‘dara’ seorang gadis. Bagi aku, dara tu melambangkan kesucian,maruah dan keperibadian wanita. Bukan bermaksud wanita yang tidak mempunyai dara itu tidak suci, mungkin mereka sukakan aktivit lasak sehinggakan tanpa disedari mereka kehilangan dara.

Kalau macam tu, aku tetap terima melainkan perkara tersebut berlaku kerana zina. Bagi kes lain, seperti mangsa rogol, ianya terpulanglah kepada lelaki untuk menerima atau tidak. Perlu diingatkan, kes seperti mangsa rogol ini berlaku bukan atas kehendaknya.

Bercakap tentang status dara, hal ini merupakan satu perkara yang subjektif. Seharusnya kita redha dengan ketentuan Allah SWT yang sudah pun menentukan jodoh manusia.

gambar hiasan

3 comments:

  1. pandangan saya sendiri...
    saya akan cari yg lain sbb yg dah kena tebuk nie seperti barang buangan yang telah digunakan... orang yang waras akan memilih yang first hand bukan second hand...

    ReplyDelete
  2. tpi klw itu berlaku zaman silam dia...n dia dh berubah...suami yg baik msti terima ^^

    ReplyDelete